Rendőröknek kellett mentőt hívniuk egy Hévízen megállított autóshoz, aki olyan részeg volt, hogy később rosszul lett - közölte honlapján vasárnap a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság.

A járőrök szombat este Hévízen ellenőrizték a gépkocsivezetőt, aki "olyan mértékben állt alkoholos befolyásoltság alatt", hogy sem beszélni, sem járni nem tudott. A férfi az intézkedő rendőröknek a jogosítványát és a gépjármű forgalmi engedélyét sem tudta átadni.

Az alkoholszonda megfújása után az autóst előállították a keszthelyi rendőrkapitányságra, ahol rosszul lett, ezért mentőt kellett hozzá hívni. A rendőrség a férfival szemben eljárást indított ittas vagy bódult állapotban való járművezetés vétsége miatt.

Forrás: index.hu

2011. október 16-án, a hajnali órákban hajtott a megengedettnél gyorsabban a képen látható BMW, az M0-ás 42 km-nél. A jármű 110 km/h helyett 211 km/h-val közlekedett, ezért 130.000.- forint közigazgatási bírságot kell fizetnie.

Kicsit ugyan átfogalmaztam a klasszikus film címét, de mivel hosszú évek után ismét Olaszországba jutottam, nem maradhat el néhány fotó publikálása. Ma érkeztem, mindössze három órát sétáltam Veronában, de valószínűleg nem voltam túl figyelmes (azaz de, mert láttam még sok érdekes dolgot), de ezt a kettőt mindenképpen megosztásra szánom.

1. No comment

 

2., Talán ez is no comment lenne, ha nem egy volt Jugoszláv utódállam rendszáma lenne a Mercin. Talán Olaszországban ez pont olyan menő, mint nálunk a Szlovák rendszám? Nem tudom...

A Budapesti Rendőr-főkapitányság V. és VI. kerületi Rendőrkapitányságai 2011. április 28-án egész napos akciót tartottak a két kerület területén a rokkant parkoló kártya használatának ellenőrzésére.

A több tucat rendőr kora reggeltől estig gépkocsik százait ellenőrizte. Az akció eredményeként az V. kerületben 10, a VI. kerületben 18 olyan gépkocsit találtak, amelyekben jogtalanul használták a rokkant parkoló kártyát.

Szintén sikeres volt a VIII. kerületi Rendőrkapitányság járőreinek hasonló célú ellenőrzése, hiszen két személyt állítottak elő mozgáskorlátozottak parkolási igazolványával történő visszaélés miatt.

A gépkocsik vezetőivel szemben közokirat-hamisítás bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt indult eljárás, amelyeket a fenti szervek folytatnak le.

 

A fenti című Facebook csoport kapcsán az alábbiak jutottak az eszembe:

Ma, amikor álltam a városban és több kéklámpást is láttam/engedtem, arra gondoltam, hogy mi lenne ha a csoport 'rajongói' számára készülne egy matrica, amit a saját járműn (ha van) kiragasztanán(a)k.

Ez jelezné a sziréna mentes vonulóknak is, hogy velük vagyunk.

Ha van ötlet, és elképzelés akkor várom a blogomhoz kapcsolódó nincsszabaly kukac gmail pont hu email cimre. (A blog: nincsszabaly.blog.hu)

A matrica gyártást meg tudom oldani, amire több opciót is javasolnék:
1., én megoldom, mindenki ingyen kapja (ez azért korlátozott példányszám és a kiviteltől is függ.)
2., önköltségi áron jut hozzá mindenki (egy bizonyos mennyiségig lehet érvényes, utána már "haszon" van rajta)
3., megállapítunk egy reális árat és a haszon értékét minden "x" időszakban befizetjük különböző "kéklámpás" szervezeteknek.

Várom a véleményeket.
Üdv.:
Csaba alias Armando

 

Várom észrevételeiteket.

Felborult az autójával, ellopott egy másikat, majd azzal is balesetet szenvedett egy férfi az M0-s autóúton szerda reggel - közölte a rendőrség.

Az M0-s fővárosból kivezető oldalán a péceli kihajtónál egy férfi felborult az autójával, és nekicsapódott egy tartálykocsinak. A személygépkocsi sofőrje kiszállt a sérült járműből, majd ellopta az egyik, a baleset miatt megálló ember autóját és elhajtott vele - mondta el Beluzsárné Belicza Andrea, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese.

A férfi mintegy 20 kilométert tett meg, amikor az M0-s 31-es kilométerénél szalagkorlátnak ütközött az ellopott járművel. Ekkor a segítségére siető sofőr teherautójával akart továbbmenni, de elfogták a rendőrök.
 
A férfit, aki könnyebb sérüléseket szenvedett, kórházba szállították; vér- és vizeletvételre is előállítja a rendőrség.

Kisebb közlekedési balesetet szenvedett a Terrorelhárító Központ (TEK) egyik múlt héten vásárolt luxusautója. A sokmilliós kocsi oldala tört össze, a javítás százezrekbe is kerülhet. (Vajon biztosításra már nem futotta?? - admin)

A baleset részleteiről a Belügyminisztérium egyelőre nem nyilatkozott, így azt sem tudni, hogy a bázison vagy közúton történt-e.

A TEK új autóiról a Blikk számolt be elsőként. A lap azt írta, az Audi Q7-eseket a veszélyes bűnözők elleni harchoz kapták a terrorelhárítók.

A járművek értéke felszereltségtől függően 15 és 40 millió forint között lehet, de erről hivatalos tájékoztatást nem adtak.

Szijjártó Péter akkor elmondta: "azt senki nem várhatja el, hogy a bűnözők elleni harc során használt eszközöket a TEK nyilvánosságra hozza, elképesztő versenyelőnyt adva a bűnözőknek, akik soha nem fedik fel az általuk használt eszközöket".

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: tek q7

Mikkamakka küldte a képet erről a fehér VW Transporterről, mely a BV tulajdonában van. A VI. Szondi utcában sikerült nekik ilyen szépen leparkolni. Talán megéhezett a rab és beszaladtak vele a boltba??

A kerékpáros-balesetek megelőzése érdekében háromhetes, fokozott országos közúti ellenőrzőakciót indít a rendőrség mától - közölte Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) közlekedésrendészeti főosztályának vezetője keddi, budapesti sajtótájékoztatóján.

Hozzátette, hogy nemcsak a biciklik kötelező tartozékait, hanem a kerékpárosok ittasságát is ellenőrzik az ország közútjain.

Az ezredes közlése szerint tavaly több mint 16 ezer, személyi sérüléssel járó baleset történt a közutakon, ebből 3.500 esetben volt érintett kerékpáros, és a balesetek felét biciklisek okozták. Tavaly 92 kerékpáros halt meg balesetekben, míg az idén már 19-en vesztették életüket.
 

 

mti
Óberling József megjegyezte, hogy a kerékpáros-balesetek negyedét ittasan okozták. Hozzátette: a 49-es főút Porcsalma és Pátyod közötti szakaszán vasárnapra virradóra halálra gázolt és cserbenhagyott 33 éves biciklis férfi is ittas volt.

A kerékpár kötelező tartozékai:

- Fehér színű első lámpa
- Piros színű hátsó lámpa
- Egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverő (prizma)
 - Két, egymástól független fék
- Csengő
- Borostyánsárga színű küllőprizma legalább az első keréken
- Fényvisszaverő ruházat (csak lakott területen kívül, ha éjszaka van vagy rosszak látási viszonyok)
- Ha a kerékpáros sisakot visel és utast nem szállít, lakott területen kívül max. 50 km/h sebességgel haladhat (ugyanitt sisak nélkül csak 40 km/h a megengedett maximális sebesség.)

Óberling József kérdésre válaszolva elmondta: a hiányos felszerelés szabálysértésnek minősül, az ittas kerékpárosokat pedig 30 ezer forintig terjedő pénzbüntetésre ítélhetik, ha pedig ittasan balesetet okoznak, akár börtönbüntetést is kaphatnak.

Az ORFK közlekedésrendészeti főosztályának vezetője közölte: a Balatonnál és a Velencei-tónál, valamint Zalaegerszegen biciklis rendőrök is teljesítenek szolgálatot, és arra törekszenek, hogy a lényegesen olcsóbb közlekedési formát kiszélesítsék a rendőri szolgálatban.

A rendőrség sajtótájékoztatóján részt vett a Magyar Kerékpárosklub is, amelynek vezetője, László János azt mondta: az utóbbi négy évben megduplázódott a kerékpárral közlekedők száma a fővárosban, és azt szeretnék elérni, hogy minél többen használják közlekedési eszközként a biciklit.

Hárman vesztették életüket az M6-os autópályán hajnalban történt balesetben. Egy Opel Corsa szemben közlekedve az autópályán összeütközött egy Ford Tranzittal. A személygépkocsi három utasa a balesetben életét vesztette. A pályát a rendőrök lezárták, a 6-os főútra terelik a forgalmat.

Hajnali 04 óra 57 perckor érkezett a jelzés a rendőrségre, miszerint baleset történt az M6-os autópálya Budapest felé vezető oldalán az 50+100-as km szelvényben Iváncsa magasságában.

Egy régi típusú Opel Corsa szemben haladva a forgalommal összeütközött egy Renault Masterrel, melynek során az Opelben utazó három férfi azonnal életét vesztette. A sofőr egy 56 éves ercsi férfi, míg egyik utasa egy 55 éves szintén ercsi férfi. A harmadik személy beazonosítása még folyamatban van. Mindhármukat a tűzoltók vágták ki a roncsból.

A Renault Master utasa az elsődleges adatok alapján könnyen sérült. Ők a mentők kórházba szállították.

 A Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya szakértők bevonásával vizsgálja a baleset körülményeit, melynek során arra a kérdésre is keresik a választ, hogy a gépkocsivezető fogyasztott-e alkoholt, illetve más a vezetésre hátrányosan ható szert mielőtt a volán mögé ült volna, illetve hol hajtott fel szemben az autópályára.

A rendőrök az autópálya Budapest felé vezető oldalát a helyszíni szemle és a műszaki mentés idejére a balesettel érintett szakaszon lezárták. A főváros felé vezető forgalmat az 55-ös km szelvényben Perkátánál a 6-os főútra terelik. A gépkocsik a 49-es km szelvényben, Iváncsánál tudnak visszamenni a pályára.    

Az elsődleges megállapítások alapján mind a két sofőr be volt kötve, az Opelben utazó másik két férfi azonban nem.

A tragikus balesetben elhunyt három férfiről a rendőrök azt feltételezik, hogy horgászni indultak, tekintve, hogy a gépkocsijukban horgászfelszerelések voltak.

Több mint 19 ezer gépjárművet ellenőriztek az V. és a VI. kerületben a BRFK és az ORFK munkatársai a Nemzetközi Autóvadász Közhasznú Egyesület (NAKE) tagjainak segítségével. A 2011. március 30-án tartott akció két „házigazdája” a BRFK VI. kerületi Rendőrkapitánysága, és Terézváros Önkormányzata volt. 

Az ellenőrzéssorozat célja a lopott és körözött gépjárművek kiszűrése mellett a forgalomból kivont vagy lejárt műszaki vizsgával közlekedő autók felderítése volt. Az akció résztvevői nagy hangsúlyt fektettek a külföldi rendszámmal és a mozgáskorlátozottak parkolási engedélyével visszaélő autósok ellenőrzésére is. 

A autóvadászaton 1 lopás miatt körözött gépjármű, 10 forgalomból kivont, de közlekedő autó, valamint 3 lejárt vagy érvénytelen külföldi rendszámmal ellátott gépjármű akadt fenn a rostán. Utóbbi esetben felmerült annak a gyanúja is, hogy a gépjármű egyedi azonosító jeleit meghamisították, ennek tisztázása azonban a további nyomozás feladata lesz. 

Az ellenőrzések során 14 olyan személyt sikerült tetten érni, akik jogtalanul használták a mozgáskorlátozottak részére kiadott parkolási igazolványt, ráadásul a tetten ért személyek közül egy, körözés alatt is állt.  

A Tavaszi szél elnevezésű akcióban részt vettek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal munkatársai is, akik egy amerikai rendszámú gépjármű állandó magyar lakhellyel rendelkező tulajdonosát kötelezték 1 millió 200 ezer forintos vámbiztosíték megfizetésére. A kocsi a biztosíték kifizetéséig a NAV egyik telephelyére került.

Márciusban technikai okok miatt sajnos nem tudtam posztolni. Mindenkitől elnézést kérek, aki hiányolta a bejegyzéseket. Így április első napján bemutatok néhány fotót, amiket még februárban tett közzé a rendőrség.

A legnagyobb sebességet az M7-es autópályán mérték február 5-én; 130km/h helyett 215km/h-val száguldott a Porsche 559. Ezért a mutatványért azonban csupán 130.000.- a bírság.

 

Szintén február 5-én Gödöllő belterületét keverte össze az autópályával a képen látható BMW sofőrje. A rendőrség kimatekozta: 50km/h helyett 142km/h egyenlő 300.000.-

 

300.000.- forintról kapott csekket annak a Mercedesnek a tulajdonosa is, akinek az autóját február 8-án Jánoshalmán kaptak radarvégre. 139km/h-t mértek lakott területen 50-es táblánál.

 

Természetesen a következő nagy német márka, az Audi is képviseltette magát, és sikerült begyűjteni egy 300.000.-es büntetést. A sofőr Makó belterületén közlekedett 130km/h-val.

 

 

 

 

 A Google Magyarországon is elindította a dugófigyelő rendszerét, mellyel valós időben lehet látni, a főbb utakon mennyire lehet haladni. Az egész országban elérhető a szolgáltatás, de csak a főbb utakon mutatja az aktuális forgalmi helyzetet.

A Google Mapsen a Traffic layer alatt elérhető a szolgáltatás. Ha bekapcsoljuk, akkor egyrészt a gps alapján mutatja, hogy éppen hol járunk az autóval, másrészt hogy az úton éppen mekkora a dugó. A forgalom nagyságát különböző színekkel jelöli, a zöld azt jelenti, hogy szabad az út, a sárga azt, hogy a megengedett sebesség 40-45 százalékával lehet menni. A piros szín azt mutatja, hogy nagy a forgalom, a megengedett sebesség 16 százalékával haladnak az autók, a feketébe hajló vörös szín pedig azt, hogy szinte egy helyben állnak az autók.

Az információkat a Google két helyről szerzi be: egyrészt az okostelefonokból jövő információt dolgozzák fel – a Google Maps első indításakor eldönthető, hogy engedélyezzük-e, hogy a Google felhasználja az adatokat. A másik információforrás a nagyobb flottával rendelkező partnerek, mint például fuvarozók, futárok. Az ő autóik folyamatosan járják az utakat, így viszonylag jó képet tudnak mutatni arról, hogy mekkora a forgalom.

 

Persze a kapott adatokat szűrni kell, kiszűrik például a hosszan parkoló autókból érkező jeleket, a villamossal, gyalog közlekedők mobiljeleit, a mellékutcákon járók jeleit. A dugófigyelő ugyanis csak a legnagyobb utaknál működik. Ennek oka, hogy a kisebb utakon a pontosság romlik, mert a párhuzamos utaknál a magas házak miatt a gps-jel nem a legpontosabb, így előfordulhat, hogy a másik úton mutatja az autót. A Google azonban szerette volna, ha pontos a szolgáltatás, így inkább kiszűrték a kisebb forgalmú utakat.

A Google egy kiegészítőt is tervez a szolgáltatáshoz, ezzel nemcsak a pillanatnyi helyzetet, hanem az adott időpontra jellemző átlagos forgalmi helyzetet is. Például egy keddig délelőttön teljesen más a forgalmi helyzet szeptember elején, iskolakezdés után, mint nyár közepén.

A szolgáltatás egyelőre négy európai országban érhető el országosan, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban és Magyarországon. Néhány további országban pedig bevezették a nagyobb városokban. A felhasználóknál folyamatosan élesedik a szolgáltatás. Mobilon és számítógépen is elérhető, annyi a különbség, hogy a számítógépen kézzel kell frissíteni az újabb adatokhoz.

 

Forrás: index.hu

Gyál és Gyál-Némediszőlő között a nyári gumival felszerelt Suzuki Swift a jeges úton megcsúszott, és a tojásokat szállító, pótkocsis Iveco teherautóval frontálisan ütközött. A Suzukit vezető nő a roncsok közé szorult, őt a tűzoltók szabadították ki, majd a mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba. Az ütközés következtében a személygépkocsi a vízelvezető árokba hajtott, míg a teherautó az út menti földes területen bebicskázott, és megsüllyedve megbillent.

Sikerült azonosítani, és előállítani azt a sofőrt, aki január 1-én azzal háborította fel az országot, hogy elgázolt egy gyalogost, majd megállás nélkül továbbhajtott.

A sötét furgon, amelyet a térfigyelő kamerák képe alapján nem sikerült azonosítani, a VII. kerületi Dózsa György út és a Damjanich utca kereszteződésében, balra kanyarodás közben gázolt el egy 32 éves nőt. A felvételeket ugyan egy ország láthatta, de az autó sofőrjét csak most sikerült előállítani, a rendőrség szerint széles körű adatgyűjtés eredményeképpen. Ellene segítségnyújtás elmulasztása, valamint közúti baleset okozása miatt indítottak eljárást.

A férfit egyelőre a rendőrség hallgatja ki, de a BRFK szóvivője szerint a cserbenhagyó szabadlábon védekezhet.

 

Egy nap alatt kétszer akadt fenn rendőri ellenőrzésen Borsod-Abaúj-Zemplén megyében egy hódmezővásárhelyi férfi; az autós mindkétszer ittasan ült volán mögé, a második alkalommal már jogosítvány nélkül, azt ugyanis az első ellenőrzéskor bevonták - közölte a rendőrség hétfőn az MTI-vel.

A férfi autóját előbb Borsodnádasd belterületén állították meg, a rendőröknek a jármű "kacsázó" mozgása tűnt fel. A kocsi a járdára is felhajtott, majd ott állt meg. A rendőrök itt fújatták meg a vezetővel a szondát, amely elszíneződött. A férfit előállították, vezetői engedélyét a helyszínen bevonták - tette hozzá a megyei rendőr-főkapitányság szóvivője.

Egyedné Novodonszki Éva tájékoztatása szerint ugyanazon a napon, este a település külterületén egy árokba csúszott gépjárműre figyeltek fel a rendőrök. Az autót ugyanaz a hódmezővásárhelyi férfi vezette, csak most már sokkal ittasabban, mint korábban, és jogosítvány nélkül. Az autósnak így már nemcsak ittas járművezetés miatt, hanem engedély nélküli vezetésért is felelnie kell - mondta a szóvivő.

Közel kilenc hónap után eredményesen zárt le egy először rejtélyesnek tűnt halálos közlekedési baleset ügyében indult nyomozást a Békés Megyei Rendőr-főkapitányság. A tavaly áprilisban Nagykamaráson történt tragédia rendkívül részletes vizsgálata elvezetett ahhoz az autóshoz, aki a gyanú szerint kocsijával elütött, majd magára hagyott egy férfit.

 

A baleset 2010. április 22-én késő este, 22 óra körül történt. A Mezőkovácsházi Rendőrkapitányságra olyan bejelentés érkezett, hogy Nagykamaráson, az Árpád utcában egy férfi fekszik az úttest mellett a fűben, a kerékpárján pedig áthajtott egy éppen arra közlekedő autós. A férfit kórházba szállították, de életét már sajnos a gyors orvosi beavatkozás sem tudta megmenteni. A helyszínen a rendőrökre váró autós azt mondta, hogy nem ő ütötte el a férfit. Csak a kerékpárja volt az úton, annak hajtott neki. A megrongálódott kerékpáron azonban éppen olyan színű festékmaradványok voltak, mint amilyen az autó színe volt. Az elhalt férfin pedig az orvosok véleménye szerint olyan sérülések voltak, melyek nem keletkezhettek egy egyszerű elesésből. A szakértő véleménye egyértelműen az volt, hogy a férfit elütötték. Vegyész szakértő azonban megállapította, hogy az autó színe és a kerékpáron, valamint az elhalt ruházatán talált festéknyom ugyan egyforma színű, de a festék összetétele nem azonos. Kiderült tehát, hogy a helyszínen a rendőröket fogadó autós valóban nem üthette el az egyébként ittasan közlekedő embert. Őt a hatóság gyanúsítottként nem is hallgatta ki. A férfi tanúként segítette az eljárást, melyben végül hónapokig tartó nyomozás után novemberben jutottak olyan információhoz a balesetet vizsgáló tisztek, hogy az egyébként rendkívül gyér forgalmú úton abban az időszakban, amikor a baleset bekövetkezett két ugyanolyan színű autó is elment egymás után, nagyjából három perc időkülönbséggel. Ekkor újabb adatgyűjtés következett, melynek során tavaly novemberben a rendőrség látókörébe került egy autó. A kocsi tulajdonosa ugyan nem Nagykamaráson lakik és nem is járt ott, de az egyik közeli hozzátartozója rendszeresen megfordult a településen, mivel abban az időben ott élt. Kiderült, hogy a halálos baleset estéjén is járt az Árpád utcában. Több szakértői vélemény beszerzése, és adatok összevetése után tehát megalapozottá vált a gyanú, hogy egy 43 éves békéscsabai férfi ütötte el a balesetben elhunyt férfit, majd az ütközést követően segítségnyújtás nélkül elhajtott a helyszínről.

 

A férfit a Békés Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya 2011. január 9-én reggel őrizetbe vette. Halálos közúti baleset okozása és segítségnyújtás elmulasztása bűncselekmények elkövetésével gyanúsítják. A Békéscsabai Városi Bíróság az ügyészség indítványára január 11-én elrendelte a férfi előzetes letartóztatását.

 

 

 

Január 10-én készült az alábbi traffipaxos felvétel, az autó Nyíregyháza lakott területén belül a megengedett 50 helyett 124 km/h sebességgel száguldott. A jármű üzemben tartója 200.000 forintos közigazgatási bírságra számíthat.

 A közlekedési “kódexünk” 39/A. § alatt tárgyalja a lakó-pihenő övezetben való közlekedés rendjét.

A KRESZ ezen szabályozását még 1984-ben iktatták be. Már akkor is felismerték, hogy az egyre növekvő járműforgalmat mesterségesen ki kell szorítani az olyan életterekből, amelyeknek az alapkoncepciója az, hogy olyan övezetet hozzanak létre, ahol az ott lakók nyugodtan, zavarás mentesen, minél kisebb levegőszennyezettségben, zajban éljenek.

A lakó-pihenő övezet kezdetét és végét jelzőtábla jelzi, ahova csak a következő járművek hajthatnak be:

- kerékpár;
- az ott lakókat vagy az oda látogatókat szállító személygépkocsi, a személygépkocsi kivételével a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, a betegszállító gépjármű, motorkerékpár, a motoros tricikli és ezekhez kapcsolt pótkocsi, segédmotoros kerékpár, állati erővel vont jármű és kézikocsi, a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű, továbbá az oda áruszállítást végző legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi;
-az ott lakók, és oda költözők költöztetését végző tehergépkocsi;
- az oda látogatókat szállító autóbusz;
- az oda építő- és tüzelőanyagot szállító tehergépkocsi és hozzákapcsolt pótkocsi;
- az út- és közmű építésére vagy fenntartására, köztisztasági, rendvédelmi, betegszállítási, közegészségügyi feladat, illetőleg postai gyűjtő- és kézbesítő szolgálat ellátására szolgáló jármű, ha ez feladata ellátása érdekében elkerülhetetlen.

A lakó-pihenő övezetben maximum, vagyis legfeljebb 20 km/h sebességgel lehet közlekedni. Ilyen övezetben fokozottan ügyelni kell a gyalogosok, gyermekek, kerékpárosok biztonságára. Amennyiben a lakó-pihenő övezetben járda nincsen, akkor a gyalogosok az utat teljes szélességében használhatják, de a járművek forgalmát szükségtelenül nem akadályozhatják (pl. úton beszélgethetnek, játszhatnak). Itt meg kell jegyezni, hogy a gyalogosok részére fennáll az úttestre lépés előtti meggyőződés kötelezettsége. Járművel várakozni csak az erre kijelölt területen szabad.

Az előző bekezdésben említett, a gyalogosok részéről történő akadályoztatás azt jelenti, hogy a gyalogosok az úttesten ideiglenes akadályt képeznek az úttesten közlekedő járművek részére.

Forrás: www.jogiq.com

 

2010. december 11-én, a 47-es számú főúton, lakott területen kívül, 193 km/h-t mért a traffipax berendezés az alábbi gépjármű elhaladtával, míg a megengedett legnagyobb sebesség 90 km/h. 200.000 Ft a közigazgatási bírság összege, mivel 103 km/h-val lépte túl a megengedett sebességet.

 

2010. december 10-én 183 km/h sebességgel közlekedett Hódmezővásárhelyen, lakott területen kívül a képen látható gépjármű, a megengedett 90 km/h helyett. 93 km/h-val lépte túl a megengedett legnagyobb sebességet. A közigazgatási bírság összege 200.000 Ft.

 

2010. december 23-án, Foktő-Kisfoktő településen, lakott településen belül rögzítette a traffipax – a megengedett 50 km/h helyett – 135 km/h-val közlekedő járművet. 85 km/h a sebességtúllépés mértéke, a közigazgatási bírság 300.000 Ft.

 

2010. december 16-án, Ukk településen, lakott területen belül, a megengedett 50 km/h sebesség helyett 142 km/h sebességgel közlekedett a képen látható gépjármű. A megengedett legnagyobb sebességet 92 km/h-val lépte túl. A közigazgatási bírság összege 300.000 Ft.

 

2010. december 13-án 137 km/h sebességgel közlekedett Százhalombattán, lakott területen belül a képen látható gépjármű, a megengedett 50 km/h helyett. 87 km/h-val lépte túl a megengedett legnagyobb sebességet. A közigazgatási bírság összege 300.000 Ft.