Az ADAC tesztelte. A videó németül van, de érdemes megnézni nyelvtudás nélkül is. A cikk a hvg.hu oldalról lett átvéve.

A vizsgált berendezések közül hat kapott jó minősítést, további hetet a kielégítő kategóriába soroltak, egyet az elégségesbe. A vizsgált eszközök közül nyolcat az autó hátuljára (vonóhorogra vagy hátsó ajtóra) kell szerelni, a többit pedig a tetőre. A vizsgálat során a fő szempont a biztonság volt.

A vonóhorogra szerelhető Eufab Harry modell (elégséges minősítést kapott) például rossz minőségű utakon haladva könnyen elmozdult a helyéről, sőt, előfordult, hogy az utat is súrolta. Az Atera Strada Sport 3 szintén problémát okozott a rázós útszakaszokon. Előfordult, hogy a bringa kilazult, de később, ha megigazították, folytatni lehetett az utat.

Tesztelték továbbá, hogy 100 kilométer/óra sebességről hirtelen fékezve hogyan viselkednek a kerékpártartók. Csak a Eufab Harry modellnek volt gyenge az eredménye. Az ADAC-vizsgálat rámutatott jó néhány alapproblémára is. A bringák nem maradtak biztonságosan a tetőn (pl. Eufab Poker), egy idő után meglazultak a tartók és előfordult, hogy károsították a tetőt. Az Unitec Maxximum egy hirtelen kormányzási manővernél lehet veszélyes.

A teszt kiterjedt továbbá arra is, hogyan viselkednek a kerékpártartók a ráfutásos baleseteknél 30 kilométer/órás tempónál. A legdrágább modell, a Mont Blanc Discovery nem tartotta meg a kerékpárt az autón, így egy balesetnél további biztonsági rizikót jelent a bicikli. A D.frey Classic-ban szintén nem álltak stabilan a bringák.

Az ADAC tesztjében szereplő, hátulra szerelhető tartók ára 323 és 545 euró között volt. Tetőre szerelhetőket 20-109 euró között kapni. A minőségi tartók drágábbak: 60-327 euró között mozog az áruk. Végkonklúzió: a jó tartókat meg kell fizetni, ugyanakkor nem biztos, hogy a legdrágább a legbiztonságosabb.

Amilyen különbségek mutatkoznak az árban, olyan változatos a termékekek minősége is. Sőt, már a csomagolásban is jelentős eltérések vannak. Néhány modellt kompletten összeállítva lehet megvásárolni, másokat pedig a vevőnek kell otthon összeszerelnie. Ez nem mindig egyszerű feladat. Ezen kívül természetesen vizsgálták a tartók minőségét, praktikusságát és a viselkedését különböző helyzetekben.

Szakemberek nemcsak tesztlaborban, hanem valós körülmények között is vizsgálták, vajon extrém helyzetekben mennyire károsodhat a bicikli, illetve az autó. A vizsgált eszközök közül a Thule Euro Classic és a Thule FreeRide 530 voltak a legjobbak.

Hogyan tesztelt az ADAC?

· Felszerelés – mennyi idő alatt, milyen biztonsággal lehet összeszerelni,

 

· Használati útmutató – egyértemű, világos, benne vannak-e a biztonsági szempontok?

 

· Feldolgozás: anyag, összeszerelés, nehézség, stb.

 

· Megbízhatóság: extrém körülmények között változik-e a szerkezet?

 

· Milyen hatással van a vezetésre?

 

· Milyen kerekű biciklit lehet felszerelni rá?

 

· Mennyire károsítja a felszerelése az autót?

 

· Mennyire hozzáférhető a csomagtér?

 

· Mennyire biztonságos lopási szempontból?

 

· Milyen a viselkedése átlagos sebességnél?


· H

irtelen fékezésnél hogyan viselkedik?

 

· Törésteszt, ráfutásos baleseteknél hogyan viselkedik?



Mire figyeljen a felszereléskor?

· Mennyire károsíthatja az autót?

 

· Mennyire befolyásolja a kilátást hátrafelé?

 

· A tartó nem lóghat ki 40 centinél jobban a keréktől.

 

· Ne takarja le a kerékpárokat, mert ezáltal még nehezebb lesz vezetni és hangosabbá is válik.

 

· A különböző felszereléseket - kosár, gyerekülés stb. - szereljük le a bicikliről.

 

· Vigyázzon, hogy ne takarjon el a kerékpárral lámpát, vagy valamilyen jelzést az autón.

 

· Bizonyos időközönként ellenőrizze, stabilan fent van-e a bringa.

 

· Fékezésnél, kanyarodásnál befolyásolhatja az autó viselkedését a szállított kerékpár.

 

· Ha kinyítja a csomagtartót, figyeljen arra, hogy a bicikli vagy a tartó ne érjen hozzá a tetőhöz.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nincsszabaly.blog.hu/api/trackback/id/tr801213878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kahuna13 2009.07.14. 10:47:16

Eredeti cikk elérhető valahol?

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2009.07.15. 13:52:23

@Kahuna13: Szia. Mint írtam én a HVG-ről vettem át a cikket egy az egyben. Az ADAC-os forrást sajnos nem ismerem.