A közlekedési “kódexünk” 39/A. § alatt tárgyalja a lakó-pihenő övezetben való közlekedés rendjét.

A KRESZ ezen szabályozását még 1984-ben iktatták be. Már akkor is felismerték, hogy az egyre növekvő járműforgalmat mesterségesen ki kell szorítani az olyan életterekből, amelyeknek az alapkoncepciója az, hogy olyan övezetet hozzanak létre, ahol az ott lakók nyugodtan, zavarás mentesen, minél kisebb levegőszennyezettségben, zajban éljenek.

A lakó-pihenő övezet kezdetét és végét jelzőtábla jelzi, ahova csak a következő járművek hajthatnak be:

- kerékpár;
- az ott lakókat vagy az oda látogatókat szállító személygépkocsi, a személygépkocsi kivételével a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, a betegszállító gépjármű, motorkerékpár, a motoros tricikli és ezekhez kapcsolt pótkocsi, segédmotoros kerékpár, állati erővel vont jármű és kézikocsi, a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű, továbbá az oda áruszállítást végző legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi;
-az ott lakók, és oda költözők költöztetését végző tehergépkocsi;
- az oda látogatókat szállító autóbusz;
- az oda építő- és tüzelőanyagot szállító tehergépkocsi és hozzákapcsolt pótkocsi;
- az út- és közmű építésére vagy fenntartására, köztisztasági, rendvédelmi, betegszállítási, közegészségügyi feladat, illetőleg postai gyűjtő- és kézbesítő szolgálat ellátására szolgáló jármű, ha ez feladata ellátása érdekében elkerülhetetlen.

A lakó-pihenő övezetben maximum, vagyis legfeljebb 20 km/h sebességgel lehet közlekedni. Ilyen övezetben fokozottan ügyelni kell a gyalogosok, gyermekek, kerékpárosok biztonságára. Amennyiben a lakó-pihenő övezetben járda nincsen, akkor a gyalogosok az utat teljes szélességében használhatják, de a járművek forgalmát szükségtelenül nem akadályozhatják (pl. úton beszélgethetnek, játszhatnak). Itt meg kell jegyezni, hogy a gyalogosok részére fennáll az úttestre lépés előtti meggyőződés kötelezettsége. Járművel várakozni csak az erre kijelölt területen szabad.

Az előző bekezdésben említett, a gyalogosok részéről történő akadályoztatás azt jelenti, hogy a gyalogosok az úttesten ideiglenes akadályt képeznek az úttesten közlekedő járművek részére.

Forrás: www.jogiq.com

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nincsszabaly.blog.hu/api/trackback/id/tr482571294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ahonfia 2016.08.11. 22:15:17

Az a baj, hogy a szöveg egyszerüen értelmetlen!
A "vagy az oda látogatókat szállító" szövegrész után ":"-nak kellene állnia a felsorolás elött! ìgy az egész szövegrész felsorolás, ami azt jelenti pl., hogy a motorkerékpár akkor is behajthat ha nem lakik ott, vagy nem szállít oda valakit.
Egy agyrém, milyen gagyi szövegeket gyártanak a jogászok.